Skip to content

SM, een oude dichter en een heleboel hitsige vrouwen

februari 12, 2015

Marina schrijft

verhaalvano

Eens in de zoveel tijd ontstaat er ophef over iets met seks: een boek, een film, of een speeltje dat je cadeau krijgt bij een abonnement op Viva. Mijn ervaring is dat er altijd iets mis is met die dingen: Mickey Rourke in 9 1/5 Weeks was mijn type niet; Marlon Brando in Last Tango in Paris zeer zeker wel, maar die juffrouw zat me in de weg; en 52 Viva’s leek me een te hoge prijs voor een seksspeeltje.
Over het algemeen laat ik die hypes dus maar aan me voorbijgaan.

Wel heb ik in mijn kast het boek staan dat, na het oeuvre van De Sade (en dat is écht van een onverdraaglijke vunzigheid, o bah o bah), misschien wel de allermeeste ophef heeft veroorzaakt: Het verhaal van O. Een volgens de flaptekst ‘beroemde en invloedrijke erotische roman’die bij de eerste druk in 1954 tot een groot…

View original post 638 woorden meer

No comments yet

Geef een reactie

